Harpa (ARP) Terimi Hakkında Bilgiler
Harpanın atası olan on iki telli müzik aleti. Milattan 3500 yıl önceye ait Ur harabelerinin kazısında görüldü.
Karakterini değiştirmeden zamanımıza kadar gelen en eski müzik aleti harpadır. Fakat şekilce değişerek bugünkü çok sesli ve büyük müzik aleti olmuştur. Harpayı geliştirmekte Fransız Sébastienne Erar'ın büyük rolü oldu. Sébastienne Erar, alete piyano gibi pedal da ilave etti. Ton değişmelerinde önemli rol oynayan bu pedallar, yedi tane olup üçü sol ayak ve dördü sağ ayak içindir. Harpa ses ve şekil bakımından çok zarif görünüşe sahip olduğundan tercihen kadınlar tarafından çalınır. Orkestrada önemli rol oynar.
Gluck'un "Orfeo"sunda, Beethoven'in "Promethius" balesinde vardır. Bundan başka Spontini, Rossini, Boildieu, Berlioz en önemli eserlerinde kullanmışlardır.
(Fran. Harpe. Alm. Harfe)
Benzer Müzik-Dans Terimleri:
Türkü: Halkın ezgi ile söylediği her türlü deyiş, en tanınmış, köklü, yaşayan, yaygın biçimdir.
Air Tracks: Eller yerde,ayak ve bacaklari yere degdirmeden dönmek.
Eşlik: İnsan sesi ya da tek çalgı için yazılmış yapıtlarda, başlıca ses ya da seslere yardımcı durumda olan çalgı bölümü.
Aksatım: Nota birimlerinin süreleri ile seslerin süreleri arasındaki birliğin, dengeyi bozacak biçimde aksatılmasıdır.
Allegro Marziale: Savaşçı bir çabuklukta.
Ney: Ney içi boş kamıştan yapılmış nefesli bir musiki aletidir. Üflenen kısmına başpare denir. Seslerin temiz çıkmasını bu kısım sağlar. Üstte 6, Altta 1 d