Nakkaş Sai Terimi Hakkında Bilgiler
Mimar Koca Sinan asrında ve yanında yaşamış ve Tezkiretül Bünyan'ı yazmıştır. Kendisi Mimar Sinan yapısı binaların nakkaş başısı sayılmaktadır. O devirlerdeki eserlerde görülen nakışlar bu zatın olmakla meşhurdur. Topkapısında Ahmetpaşa Camii meksure tavanı. Takkeci camii nakışları bu zata izafe olunmaktadır.
Benzer Yazma Eser (Hat-Tezhip-Ebru-Cilt-Minyatür) Terimleri:
Beyza-i Tuğra: Tuğra'nın kısımlarından olup, sağdan sola ve yukarı doğru çekilen çift şekil.
Lakit: Kırmızı boya. Hattatlarla Müzehhiplerin yazı ve tezhipte kullandıkları bu boya kırmız böceğinden çıkartılır. Şapla işlenerek kırmızı renkli boya hâlin
Celi Sülüs: Sülüs yazının (yaklaşık 9 mm.) daha kalın yazılanına verilen addır. Sülüs yazıya göre bu yazıda hatlar daha belirgin bir hâl alır.
Mihatta: Hattatların, kalemin ucundaki kılları almada kullandıkları âlet. Mürekkep lif (lika) ile kullanıldığından, yazarken, çürüyen lif parçaları kalemin ucu
Etek: Hat terimlerindendir. Hilye'nin göbek altındaki kısmına verilen addır. Ciltçilikte derinin kenar kısımlarına da etek denir
Kol: Hançere de denilir. Beyzelerin devamı olan ve Muzaffer kelimesinin üzerinden geçerek paralel şekilde sağa uzanan kısımlardır.