Dikey
Şahı tehdit etmek. Kiş çekme.
Şah, Vezir, Kale, Fil, At ve Piyon'ların tümünü kaplayan bir deyimdir.
Bir tempo = bir hamle birimi. Tempo kaybı zaman kaybını ifade etmek için kullanılır.
Açıklamalarıyla 96 Satranç Terimi
Erin (Vezir, Kale, Fil veya At) çıkması.
Türkiye Satranç Federasyonu.
Dokunduğu taşı oynama gerekliliği.
Ulusal Kuvvet Derecesi. Türkiye'de kullanılan rating sistemi.
Sürdürüm veya devam yolu. Belli bir amacı güden hamle zinciri.
Üzerinde yalnız bir Piyon bulunan düşey sütun.
Tarafların e-posta yoluyla oynadığı satranç.
Taraflara genelde en çok 5 dakikanın verildiği hızlı oyun tarzı.
Zayıf kare. Rakip figürlerin hücumu karşısında savunulması zor olan karelerdir. Genelde bu tür kareler piyon desteğinden de yoksundurlar.
Rakip aletlerin hücumu karşısında savunulması zor olan karelerdir. Genelde bu tür kareler er desteğinden de yoksundurlar.
Zeitnot(Zaman kıtlığı, Tzaytnot)
Saatle oynanan oyunlarda zaman sıkışıklığını ifade için kullanılır.
Zugzwang (Almanca, tsugtsvang)
Oyun sırasında bir hamle yapmak gerekliliğinin çekinilecek olduğu durumlara denilir.
Diğer Satranç Terimleri
Terimler Sözlüğü Ana Sayfa
Açıklamalı Satranç Terimleri Sözlüğü