Eğitim Sitesi

Çalgı ile ilgili ders notları

Aşağıda Çalgı ile ilgili faydalanabileceğiniz ders notları, konu özetleri listelendi.

7.Sınıflar Müzik Dersi Ders Notları

7.SINIFLAR MÜZİK DERSİ DERS NOTLARI >> MÜZİK: Duygu ve düşünceleri ifade eden seslerin düzenlenmesi sanatıdır. Müzik, ilkel insanın doğadaki sesleri taklit etmesi ile başlar.KORO: Müzik eserlerinin toplu bir şekilde seslendirilmesine denir.SOLO: Müzik eserlerinin tek bir kişi tarafından çalınıp söylenmesine devamını oku

Üflemeli Çalgılar : Flüt(Fülüt)

Ses rengi, tatlı deyişli ve çobanlamadır. Çalgının baş bölümünde bir üfleme deliği vardır. Bu üfleme deliği alt dudağa dayatılır. Tutuşu, sol el baş bölümde, sağ el son bölümde olmak üzere, yere koşut ve sağ omuz yönünde olmalıdır, her iki elin baş parmaklan, çalgının ses deliği olmayan bölümünden destek görevi yapar. devamını oku

Çalgı konulu ders notları, konu anlatımları

Üflemeli Çalgılar : Obua

- Obua, sert ve dayanıklı ağaçlardan yapılan nefesli çalgıdır. - Obuanın yukarıdan aşağıya doğru gittikçe genişleyen konik bir yapısı vardır. - Obuanın notaları sol anahtarı ile yazılır. Konik borulu ve çift kamışlı bir tür tahta nefesli çalgı. Obua, en küçük ve en geniş oktavlı çalgılardan biridir. devamını oku

Yaylı Çalgılar : Kontrbas

- Kontrbas, keman ailesinden, yaylılar grubunun en kalın sesli çalgısıdır. - Kontrbasın, özel bir tür çelikten yapılmış dört teli vardır.- Yay kullanılarak ya da parmaklar yardımıyla çalınır. - Keman ailesinin, en kalın sesli ve en büyük çalgısıdır.Boyu, 1.95 m, eni 60 cm olan kontrbas devamını oku

Türk Ve Batı Müziği Üflemeli Çalgıları

Türk Müziği Üflemeli Çalgıları- KAVAL : Üflemeli halk çalgılarımızın en eskisi olup dilli ve dilsiz kaval olmak üzere iki çeşidi vardır. Ağaçtan yapılmış olup blokflüt gibi önde yedi, arkada bir olmak üzere sekiz deliği vardır.MEY : Bir gövde üzerine, üflemek için takılmış bir kamıştan meydana gelmiştir. devamını oku

Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Ud

Ud kelimesinin aslı Arapça dır: "sarısabır veya ödağacı" anlamındaki "el-oud'dan gelir. Baştaki 'el'- kelimesinin, bazı dillerde olup bazılarında olmayan harf-i tarif (belirgin tanım edatı) olduğunu bilen Türkler bu edatı atmış, geriye kalan 'oud' ('eyn, waw, dal) kelimesini de -gırtlak yapıları devamını oku

Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Kanun

Kanun enstrümanında, bir tam ses 7,9,10 parçaya (komaya) bölünebilir. Böylece bütün dünya müzikleri kolaylıkla icra edilebilir.Kanun daha çok Ortadoğu ülkelerinde ve Türkiye'de kullanılan telli bir çalgıdır. Eski Mısırlılar'ın ve Sümerler'in çalgıları arasında kanunun atası sayılabilecek telli devamını oku

Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Bağlama

Ülkemizde kullanımı en yaygın olan telli bir Türk Halk Çalgısıdır. Yörelere ve ebatlarına göre bu çalgıya, Bağlama, Divan sazı, Bozuk, Çöğür, Kopuz Irızva, Cura, Tambura vb. adlar verilmektedir. Bağlama ailesinin en küçük ve en ince ses veren çalgısı Curadır. Curadan biraz daha büyük ve devamını oku

Üflemeli Çalgılar : Ney

Osmanlı dönemi müziğinin en önemli üflemeli çalgılardan Ney, insanoğlunun ürettiği belkide ilk çalgılardan biri olan ve kamıştan üretilmiş üflemeli çalgılarından olup, tarihin derinliklerinden gelmiş ilkel donanımlı bir çalgı olmasına karşın, insanı etkileyen uhrevi ve doğal bir sese sahiptir. devamını oku

Üflemeli Çalgılar : Tulum

Üflemeli bir Türk Halk çalgısıdır. Deri kısmı, Nav ve Ağızlık olmak üzere üç kısımdan oluşmaktadır. Deri kısmına hava depolanır ve koltuk altından bastırılarak Nav kısmına hava gitmesi sağlanır. Nav kısmı ise Melodi Çalınan kısmıdır. Analık ve Dillik adı verilen iki kısımdan oluşmaktadır. devamını oku

Üflemeli Çalgılar : Zurna

Zurna, Türkiye'nin her yanında kullanılan, tahta, metal ve kamış kullanarak yapılan, yüksek sesli, bu yüzden büyük davul ile birlikte çalınan, yine bu yüzden açık havada kullanıma uygun, nefesli saz çeşididir. Türkiye dışında Fas'tan Çin'e kadar uzanan iklim kuşağındaki her ülkede kullanıldığı da bilinmektedir. devamını oku

Vurmalı Çalgılar : Darbuka

Anadolu'da daha çok kadinlar tarafindan dügünlerde ve özellikle kendi aralarinda düzenledikleri eglencelerde kullandiklari ve halk arasinda ''dümbelek, dümbek, cümlek, küp'' gibi adlarla çalinan sazlardan fazla farkli olmayip , sadece gövde kismi agaç ve ya metalden yapilip derisi ise vidalar devamını oku

Vurmalı Çalgılar : Kudüm

Türk musikisinin en temel ritm aletlerinden biridir. Bilhassa Mevlevihanelerde ve bazen diğer tekkelerde kullanılmıştır. Kudüm, kendine has tatlı, yumuşak, hoş bir sese sahiptir. Mevlevilere özdeşleşen ve sonradan Tasavvuf musikisinin dışındaki formlarda devamını oku

Vurmalı Çalgılar : Davul

Davul, en yaygın vurmalı çalgılardan biridir ve dünyadaki hemen bütün halkların kültürlerinde yeri vardır. Yazılı tarihten çok önce Eski Mısırlıların, Asurluların ve Uzakdoğuluların davulu kullandıkları bilinmektedir. Bilinen en eski davulun neolitik çağda yapılmış olmasına karşın devamını oku

Yaylı Çalgılar : Yaylı Tanbur

Yaylı tanburun yapısı hakkında görüş belirtmek için birazda tanburdan bahsetmek gerektiği fikrindeyim Türk sanat musikimizin piyonası sayılan tanburun kendine has çok derinden ve içli bir sesi vardır. Klasik tavırla çalındığında dinlemesine doyum olmaz birçok sazla uyumu devamını oku

Yaylı Çalgılar : Kabak Kemane

Kabak kemane, Türk Halk Müziği'nin telli, yaylı ve deri kapaklı sazlarımızın tek örneğidir. Menşei Orta Asya'ya dayanmaktadır. Kabak kemane, Türkiye'de özellikle Batı Anadolu'da (Ege Bölgesi'nde) yaygın olarak kullanılan bir sazdır. devamını oku

Yaylı Çalgılar : Kemençe

Farsça kökenli bir kelime olan "kemençe" aynı dildeki "keman(=yay,kavis)" kelimesi ile "-çe(=küçültme eki)" ekinin bir araya gelmesinden oluşur ve "yayla çalınan küçük saz" anlamını taşır. Orta Asya'da şekil olarak bugünkü kemençeye tam benzemeyen, fakat onun atası sayılabilecek birçok saz devamını oku

Tuşlu Çalgılar : Piyano

İlk Pianoforte İtalyan Cristofori' nin elinden çıktı (1711). Fransız Marius'un bu çalgıya katkısı, tokmaklı klavseni bulmak oldu. Saksonyan G. Silbermann ise, Schröter' in çekiç sistemini geliştirdi ve J.S. Bach'ın da değerli öğütlerinden yararlanarak, klavyenin tüm ses genişliğinde eşit bir otum elde etmeyi başardı. devamını oku

Tuşlu Çalgılar : Org

İlk yapımı çok eski yüzyıllara uzanıp (M.Ö. 150-200 yıllarında) Mısır da Ctesibus adında birinin Pan Flavtası'nın çok büyüğünü su gücüyle çalıştırarak sesler elde ettiği ve böylelikle ilk su orgunu yaptığı söylenir. Sonraki yüzyıllar içinde Avrupalı yapıcılar elinde gelişerek devamını oku

Tuşlu Çalgılar : Akordeon

Portatif, körüklü bir müzik çalgısıdır. 1822 yılında Berlin' de Buschmann' ın, handaolin veya el armonikasını elle çalınacak biçime aktarmasıyla, ilk biçimi oluştu. 1827' de Fransız Buffet, çalgıya bugünkü biçimini vermekle geliştirdi. 1829' da akordeon tipi ortaya çıktı ve 1872'de de devamını oku

Son Eklenen Ders Notları

Çalgı ile ilişkili ders notları

Ders Notları Ana Sayfaya Dön