Aşağıda Müziği ile ilgili faydalanabileceğiniz ders notları, konu özetleri listelendi.
Müziği ile ilgili ders notları:
Müzikte Hız Ve Gürlük Terimleri, Türk Halk Müziğinin Genel Özellikleri
Türk Halk Müziğinin Genel Özellikleri :Türk halk müziği, Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen Türkçe yöresel etnik müziklerin tümü. Yapısal olarak Folklorun bir parçasıdır. Türk halk müziği (kısaca THM), sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır....devamını oku
6.Sınıflar Müzik Dersi Ders Notları
6.SINIFLAR MÜZİK DERSİ DERS NOTLARI >> MÜZİK: Duygu ve düşünceleri ifade eden seslerin düzenlenmesi sanatıdır. Müzik, ilkel insanın doğadaki sesleri taklit etmesi ile başlar. KORO: Müzik eserlerinin toplu bir şekilde seslendirilmesine denir. SOLO: Müzik eserlerinin tek bir kişi tarafından çalınıp...devamını oku
7.Sınıflar Müzik Dersi Ders Notları
7.SINIFLAR MÜZİK DERSİ DERS NOTLARI >> MÜZİK: Duygu ve düşünceleri ifade eden seslerin düzenlenmesi sanatıdır.
Müzik, ilkel insanın doğadaki sesleri taklit etmesi ile başlar.KORO: Müzik eserlerinin toplu bir şekilde seslendirilmesine denir.SOLO: Müzik eserlerinin tek bir kişi tarafından çalınıp söylenmesine...devamını oku
8.Sınıflar Müzik Dersi Ders Notları
8.SINIFLAR MÜZİK DERSİ DERS NOTLARI >> MÜZİK: Duygu ve düşünceleri ifade eden seslerin düzenlenmesi sanatıdır. Müzik, ilkel insanın doğadaki sesleri taklit etmesi ile başlar. KORO: Müzik eserlerinin toplu bir şekilde seslendirilmesine denir.SOLO: Müzik eserlerinin tek bir kişi tarafından çalınıp söylenmesine denir....devamını oku
Arabesk müziğin tarihçesi
Türkiye'de arabeskin kaderci ya da yoz olduğu, uyumsuzluğun, yabancılaşmanın müziği olduğuna dair geniş bir mutabakat vardır. Bu mutabakatı sağlayan bakış açısı anti arabeskçi bir bakış açısıdır. Anti arabeskçi bakış açısı; sistemin, Türkiye solunun geniş bir kısmının ve 1980 sonrası üst sınıfı oluşturan aydınların...devamını oku
Türk Ve Batı Müziği Üflemeli Çalgıları
Türk Müziği Üflemeli Çalgıları- KAVAL : Üflemeli halk çalgılarımızın en eskisi olup dilli ve dilsiz kaval olmak üzere iki çeşidi vardır. Ağaçtan yapılmış olup blokflüt gibi önde yedi, arkada bir olmak üzere sekiz deliği vardır.MEY : Bir gövde üzerine, üflemek için takılmış bir kamıştan meydana gelmiştir....devamını oku
Vurmalı Çalgılar : Timpani
Madeni büyük bir çanağın üstüne geçirilen deriden oluşur.Deri, gerginliğine göre belirli bir notayla uyum içindedir.XIX.yüzyılın başlarından beri timpani mekanik olarak akord edilebilmektedir.Deriye iki tokmakla vurulur.Tokmakların ucu istenilen tonal özelliğe göre değişik maddelerden yapılır....devamını oku
Üflemeli Çalgılar : Tuba
Konik borulu ve pistonlu bir bakır çalgı olan tuba, kalın sesinden dolayı, daha çok askeri bandolarda kendine yer bulmuştur. Tuba, ilk olarak Romalıların düz trompeti, daha sonra ise Trompetin Latincesi anlamında kullanıldı. 1835'te Berlinli Wilhelm Wieprecht tubanın(Fa Sesli Bas Tuba) patentini alan ilk isim oldu....devamını oku
Üflemeli Çalgılar : Tulum
Üflemeli bir Türk Halk çalgısıdır. Deri kısmı, Nav ve Ağızlık olmak üzere üç kısımdan oluşmaktadır. Deri kısmına hava depolanır ve koltuk altından bastırılarak Nav kısmına hava gitmesi sağlanır. Nav kısmı ise Melodi Çalınan kısmıdır. Analık ve Dillik adı verilen iki kısımdan oluşmaktadır....devamını oku
Vurmalı Çalgılar : Ksilofon
Güney Asya'dan çıktığı sanılan Ksilofon Onaltıncı yüzyılda Avrupa müzik çalgıları arasına girmiştir. Küçükten büyüğe doğru uzayan, yan yana sıralanan, tahta veya alaşım düzlemlerinden oluşmuştur. Bu düzlemlere, küçük tokmaklarla vurularak çalınır. Notası, ikinci çizgi sol açkısı ile yazılır....devamını oku
Vurmalı Çalgılar : Darbuka
Anadolu'da daha çok kadinlar tarafindan dügünlerde ve özellikle kendi aralarinda düzenledikleri eglencelerde kullandiklari ve halk arasinda ''dümbelek, dümbek, cümlek, küp'' gibi adlarla çalinan sazlardan fazla farkli olmayip , sadece gövde kismi agaç ve ya metalden yapilip derisi ise vidalar...devamını oku
Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Bağlama
Ülkemizde kullanımı en yaygın olan telli bir Türk Halk Çalgısıdır. Yörelere ve ebatlarına göre bu çalgıya, Bağlama, Divan sazı, Bozuk, Çöğür, Kopuz Irızva, Cura, Tambura vb. adlar verilmektedir. Bağlama ailesinin en küçük ve en ince ses veren çalgısı Curadır. Curadan biraz daha büyük ve...devamını oku
Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Arp
Arp, en eski telli çalgılardan biridir. Bir yayla ok atılırken gerilip bırakılan yay kirişi bir tınlama sesi çıkarır. Tek telli olan yaya değişik uzunluklarda teller ekleyip onların gerginlikleriyle oynayarak değişik sesler çıkarıldı Sonraları sesi yükseltmeye elverişli bir gövde(tını kutusu) eklenince...devamını oku
Vurmalı Çalgılar : Zil
Birbirine vurularak çalınan iki parçadan oluşmuştur. Notaları, Davul partisi ile birlikte yazılır. İstenilen etkiye göre çalabilecek çalıcı gereklidir. Dünyanın en ünlü ve en iyi zilleri; Türk zilleridir. Sesinin rengiyle ve tartım göreviyle ayrı özellik taşır. Üç yüz yıldan beri...devamını oku
Tuşlu Çalgılar : Akordeon
Portatif, körüklü bir müzik çalgısıdır. 1822 yılında Berlin' de Buschmann' ın, handaolin veya el armonikasını elle çalınacak biçime aktarmasıyla, ilk biçimi oluştu. 1827' de Fransız Buffet, çalgıya bugünkü biçimini vermekle geliştirdi. 1829' da akordeon tipi ortaya çıktı ve 1872'de de...devamını oku
Tuşlu Çalgılar : Org
İlk yapımı çok eski yüzyıllara uzanıp (M.Ö. 150-200 yıllarında) Mısır da Ctesibus adında birinin Pan Flavtası'nın çok büyüğünü su gücüyle çalıştırarak sesler elde ettiği ve böylelikle ilk su orgunu yaptığı söylenir. Sonraki yüzyıllar içinde Avrupalı yapıcılar elinde gelişerek...devamını oku
Vurmalı Çalgılar : Kudüm
Türk musikisinin en temel ritm aletlerinden biridir.
Bilhassa Mevlevihanelerde ve bazen diğer tekkelerde kullanılmıştır. Kudüm, kendine has tatlı, yumuşak, hoş bir sese sahiptir. Mevlevilere özdeşleşen ve sonradan Tasavvuf musikisinin dışındaki formlarda...devamını oku
Yaylı Çalgılar : Viyolonsel(Çello)
Keman için aranılan nitelikler viyolonsel için de söz konusudur. Çalgının büyüklüğü nedeniyle, sol elin kuvvetli ve geniş, küçük parmağın uzun olması önemlidir. Bu çalgıya (özellikle yayını kullanabilmek için dayanıklı bir bünye koşuluyla) başlama yaşı on - on iki arasındadır....devamını oku
Müzik Terimleri Sözlüğü A-D Arası
MÜZİK TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ : (A HARFİ) A CAPELLA (İtal.): Çalgı eşliği olmayan koro. ACCELERANDO (İtal.): Hızlanarak. ADAGİO (İtal.): Yavaş tempo. ADAGIETTO (İtal.): (1) “adagio” tempoda kısa parça. (2) “adagio”dan az daha hızlı tempo AFFETTUOSO (İtal.): Taşkın bir duyguyla....devamını oku
Yaylı Çalgılar : Kabak Kemane
Kabak kemane, Türk Halk Müziği'nin telli, yaylı ve deri kapaklı sazlarımızın tek örneğidir. Menşei Orta Asya'ya dayanmaktadır. Kabak kemane, Türkiye'de özellikle Batı Anadolu'da (Ege Bölgesi'nde) yaygın olarak kullanılan bir sazdır....devamını oku
Üflemeli Çalgılar : Ney
Osmanlı dönemi müziğinin en önemli üflemeli çalgılardan Ney, insanoğlunun ürettiği belkide ilk çalgılardan biri olan ve kamıştan üretilmiş üflemeli çalgılarından olup, tarihin derinliklerinden gelmiş ilkel donanımlı bir çalgı olmasına karşın, insanı etkileyen uhrevi ve doğal bir sese sahiptir....devamını oku
Üflemeli Çalgılar : Saksafon
Bu çalgının yapımı ondokuzuncu yüzyılın ilk yarısındadır. İlk kez Adolphe SAX (1814 - 1849) adlı bir çalgı yapıcısı bu çalgıyı 1840 yılında oluşturmuştur. Çalgının adını oluşturan kelimenin ilk Üç harfi (Sax) bulgucunun adı olup (Phone) da Yunanca; ses anlamındadır....devamını oku
Yaylı Çalgılar : Yaylı Tanbur
Yaylı tanburun yapısı hakkında görüş belirtmek için birazda tanburdan bahsetmek gerektiği fikrindeyim Türk sanat musikimizin piyonası sayılan tanburun kendine has çok derinden ve içli bir sesi vardır. Klasik tavırla çalındığında dinlemesine doyum olmaz birçok sazla uyumu...devamını oku
Yaylı Çalgılar : Kemençe
Farsça kökenli bir kelime olan "kemençe" aynı dildeki "keman(=yay,kavis)" kelimesi ile "-çe(=küçültme eki)" ekinin bir araya gelmesinden oluşur ve "yayla çalınan küçük saz" anlamını taşır.
Orta Asya'da şekil olarak bugünkü kemençeye tam benzemeyen, fakat onun atası sayılabilecek birçok saz...devamını oku
Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Mandolin
Mandolin, lavta ile akraba, küçük, telli bir çalgıdır. 18. Yüzyılda gelişti ve çeşitli İtalyan kentlerinde değişik biçimleri üretildi. Bunlardan Napoli' de yapılan modeli, mandolinin temel tipi haline geldi.
Perde düzeni kemanla tümüyle aynı olan...devamını oku
Tezeneli (Mızraplı) Çalgılar : Kanun
Kanun enstrümanında, bir tam ses 7,9,10 parçaya (komaya) bölünebilir. Böylece bütün dünya müzikleri kolaylıkla icra edilebilir.Kanun daha çok Ortadoğu ülkelerinde ve Türkiye'de kullanılan telli bir çalgıdır. Eski Mısırlılar'ın ve Sümerler'in çalgıları arasında kanunun atası sayılabilecek telli...devamını oku
Tuşlu Çalgılar : Piyano
İlk Pianoforte İtalyan Cristofori' nin elinden çıktı (1711). Fransız Marius'un bu çalgıya katkısı, tokmaklı klavseni bulmak oldu. Saksonyan G. Silbermann ise, Schröter' in çekiç sistemini geliştirdi ve J.S. Bach'ın da değerli öğütlerinden yararlanarak, klavyenin tüm ses genişliğinde eşit bir otum elde etmeyi başardı....devamını oku
Yaylı Çalgılar : Keman
Ortaçağın Frenk kemençesi ve viyel'inden çıkan, daha sonraları viyol ve lira da braccio haline giren Keman, bugünkü biçimini yavaş yavaş gelişerek buldu. Keman, 35 ile 36 cm., arasında değişebilen bir ötüm gövdesinden, bu gövde ise asıl titreşimi sağlayan çam ağacından bir üst kapak,...devamını oku
Mehter'in Tarihi
Dünyanın en eski askeri bandosu olarak bilinen Mehter'in tarihi VIII. yüzyılda yazılmış ve Türk tarihinin en eski yazılı kaynağı olan Orkun Kitabeleri'ne kadar uzanmaktadır. Orhun Kitabeleri'nde "Kübürge" ve "Tuğ" çalgılarından bahsedilmektedir....devamını oku
Üflemeli Çalgılar : Zurna
Zurna, Türkiye'nin her yanında kullanılan, tahta, metal ve kamış kullanarak yapılan, yüksek sesli, bu yüzden büyük davul ile birlikte çalınan, yine bu yüzden açık havada kullanıma uygun, nefesli saz çeşididir.
Türkiye dışında Fas'tan Çin'e kadar uzanan iklim kuşağındaki her ülkede kullanıldığı da bilinmektedir....devamını oku
Son Eklenen Ders Notları :
Müziği ile ilgili ders notları, konu özetleri.