1. Çok tanrılı dinlerde tapınağın içinde ya da yakınında bulunan ve tanrılara kurban sunulan alan ya da üzerinde kurban adanan taş masa.
2. Tapınaklarda, başına geçilip dinsel tören yapılan taş masa.
Güneş ya da yağmurdan korunmak için dış kapı üstüne konulan tek eğimli dam, arkası bir duvara verilen çatı.
Kale duvarı.
Yuvarlak karakterli, daha çok kitabelerde kullanılan, kitaplarda ise başlıklara mahsus büyük boy bir yazı üslubu.
Açıklamalarıyla 1044 Sanat Terimi
Hat sanatında kullanılan ve şeş kalem diye adlandırılan altı ana yazı türünden biri.
Düşüncenin gerece aktarımı ve sanat yapma yolu.
İçinde planlar, tasarımlar, eskizler, notlar, işlenen sanat eğitimi ile ilgili bir sorunun çözülmüş örnekleri, son ürün, süreç ile ilgili düşünceler ve ürün ile ilgili değerlendirmelerin bulunduğu dosya.
İnsanın bilinç altındaki ve rüyalarındaki dünyasını açığa vurması. Gerçeküstücülük.
Aklın, geleneklerin, alışkanlıkların denetiminden uzak bilinçaltı gerçeklerini yansıtan, yani bilinen gerçekle bağını kesip kendince bir gerçek yaratmak amacını güden edebiyat ve sanat akımı.
1. Kaide, gövde ve başlıktan oluşan, Taştan veya ahşaptan yapılmış olup genellikle tek parçadan meydan gelen taşıyıcı mimarî eleman.
2. Herhangi bir maddeden yapılan, üstünde sütun başlığı denilen çıkıntılı bir bölüm olan, genellikle bir altlığa, bazen doğrudan doğruya yere dayalı silindir biçiminde düşey destek, kolon.
Bir sütunun üzerine oturduğu kare, prizma veya silindir biçimli taban.
Sütunların üzerine konan üst düzeyi sütun çapından daha geniş olan yapının yükünün sütuna aktarmak için sütunların başına yerleştirilen üstü geniş altı dar olan süslü taş parçası.
Bir sütun gövdesini saracak şekilde madeni çember. Bu çemberin amacı sütunun ağırlık altında dağılmasını önlemektir.
Bir sütunun kaidesi ile başlığı arasındaki bölüm.
Küçük sütun. Mihrap ve taçkapı gibi yerlerde daha çok dekoratif amaçla kullanılır.
Kesme veya oyma kalıbı. Proje çiziminde kullanılan yazı veya çizgi kalıbı.
1- Bir çeşit meydan çeşmesidir. Özellikle cami avlularında veya bitişiğinde abdest almak için yapılmış çepeçevre muslukları olan çokgen su tesisi.
2- Genellikle anıtsal ibadet yapılarının avlusunda veya bitişiğinde abdest almak için yapılmış su yapılarıdır.
XVI. yüzyıl başında, hem çini hem de seramiklerde kullanılan bir tekniktir. En önemli özelliği sırın pek parlak olmaması nedeniyle renklerin puslu görünmesidir. En karakteristik renkler, puslu bir yeşil ve mordur.
Tek mekânı bulunan küçük kilise.
Tuvali bezinin üzerine gerildiği ahşap çerçeve.
Diğer Sanat Terimleri
Terimler Sözlüğü Ana Sayfa
Açıklamalı Sanat Terimleri Sözlüğü